Binnen du Gardijn Verzekeringen is Mieke Bouwman een ervaren en deskundige kracht. Onze Adviseur Zakelijke Verzekeringen is nu acht jaar werkzaam voor du Gardijn. “Mieke is de rots in de branding voor du Gardijn Verzekeringen: ontzettend hoog kennisniveau, zelfstandig en oplossingsgericht. En haar communicatieve vaardigheden en nauwkeurige vastleggingen zijn enorm waardevol.”, vertelt Wouter du Gardijn trots. Lees hieronder meer over Mieke.
Kennis & ervaring
Al tijdens haar meao-opleiding ontdekte Mieke dat ze het werken met verzekeringen leuk vindt: “Al snel deed ik tijdens mijn opleiding hier examen in assurantiën. En na mijn opleiding kwam ik logischerwijs dan ook terecht in het verzekeringsleven en bleef ik mij ook ontwikkelen door opleidingen op het gebied van verzekeringen te volgen.” Ervaring deed Mieke op bij ABN AMRO van 1990 tot 2010. Hier vervulde ze diverse functies: binnendienst zakelijke verzekeringen, buitendienst zakelijk verzekeringen MKB + onderkant Grootbedrijf en Preferred Banker. Naast deze waardevolle werkervaring behaalde ze de WFT-opleidingen Particulier, Zakelijk, Vermogen en Leven. Ook Assurantie A met de onderdelen algemeen, brand en leven heeft Mieke succesvol afgerond.
In 2011 kwam haar cv in handen van Wouter du Gardijn en maakte ze de overstap naar du Gardijn Verzekeringen. Ondertussen is er het nodige veranderd en hierover is Mieke erg tevreden: “We zijn ons primair gaan focussen op de zakelijke markt en dit ervaar ik als erg positief. Persoonlijk heb ik meer met zakelijke verzekeringen dan particuliere verzekeringen. Ook heb ik altijd een fijne klik met de ondernemer. Wat ik ook een enorme plus vind in de ontwikkelingen is de samenwerking met een groot volmachtkantoor. Dit biedt voor onze klanten namelijk veel meer mogelijkheden dan alleen de provinciale markt. Ook is een veel snellere schakeling mogelijk, hierdoor een prettigere samenwerking, met als resultaat een groot voordeel voor onze klanten.”
“Eigenlijk is ieder contact met de klant gewoon leuk en ik kom dan ook graag bij ze langs voor advies, ondersteuning of gewoon een bakje koffie.”
Een tevreden klant
Op de vraag ‘Wat maakt jouw werk leuk?’ is het antwoord van Mieke overduidelijk: “De klanten!”. Met veel plezier en enthousiasme zet Mieke zich in om de klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn: “Doordat ik nu al een aantal jaren werkzaam ben, ken ik de klanten goed. Ik ben voor veel klanten het aanspreekpunt wanneer het gaat om hun verzekeringsportefeuille. Als ze contact opnemen hoeven ze niet uit te leggen wie ze zijn. Ik weet wie ik aan de lijn hebben en zij kennen mij. Het is mij dan ook al snel duidelijk wat de klant wenst en nodig heeft. Mijn voldoening in het werk haal ik dan ook uit tevredenheid bij de klant. Deze week kreeg ik toevallig nog een reactie in de mail met ‘Toppertje’. Dat is waar ik blij van word.”
Opleiden is leuk
Met de ontwikkelingen van de afgelopen periode is haar rol uitgebreid met het opleiden van onze nog relatief onervaren en nieuwe medewerkers, Marianne de Busser en Timmy Eulderink. “Opleiden is leuk! Ik vind het mooi om mijn ervaring en passie te mogen delen. Ik draag het met plezier over, zodat ook zij straks onze klanten perfect van dienst kunnen zijn. Dit kost tijd, maar met passie voor het vak gaat het lukken. Beiden leren bovendien snel en als team werken we nu zeer prettig en efficiënt samen. Met ook Sonja als onderdeel van team Verzekeringen, waar ik al lange tijd mee samenwerk, is er een mooie balans. Niet alleen waardevol voor onze klanten, maar ook voor mij persoonlijk. Ik ga namelijk met plezier naar het werk. Het werk is heerlijk dynamisch en ik heb een fijne groep collega’s om mij heen.”, vertelt Mieke tevreden.
“We zijn professioneel en deskundig. Onze klanten hebben de hoogste prioriteit en we willen hen het beste bieden. We doen dan ook waar wij goed in zijn, en zijn eerlijk en adviserend wanneer we niet de expertise in huis hebben. Om de beste service en ondersteuning te bieden zorgen we voor goede kennis over onze klanten. Bovendien hebben we in de afgelopen periode een steeds pro actievere houding ontwikkelt, waardoor wij onze klanten preventief kunnen informeren en adviseren.”

In goede handen: een voorbeeld uit de praktijk
Proactief, deskundig en meedenkend. Dat is waar du Gardijn voor staat. Mieke laat dit in haar dagelijkse werkzaamheden zien in het contact met de ondernemers. Hieronder een mooi voorbeeld uit de praktijk …
Onlangs kocht een bouwbedrijf een nieuwe auto aan als uitbreiding. Het was een auto geweest van een medewerker, gaf men aan. Deze medewerker ging vanaf nu ook rijden in een auto van de zaak die onlangs ook verzekerd was. Mijn advies was om bij de medewerker navraag te doen over de schadevrije jaren. Hoeveel staan er op de auto en kunnen deze overgedragen worden aan de werkgever? Hierdoor ontstaat er zowel voor de ondernemer als de medewerker een win-winsituatie. De werknemer bouwt haar schadevrije jaren verder op, mits er uiteraard geen schade gereden wordt, en de werkgever betaalt een lagere premie op de autoverzekering. Bij een eventuele uitdiensttreding worden de schadevrije jaren weer teruggegeven aan de werknemer. Voor mij slechts nog een kwestie van een verklaring opstellen en de zaken waren geregeld.